60 másodperces meditációk

“Nincs rá időm…” “Majd holnap kétszer…” “Majd ha kicsit elcsendesednek a dolgok körülöttem…”

A meditáció jótékony hatású – ezt majdnem mindenki elismeri. A meditáció időt vesz igénybe – ez viszont majdnem mindenkit eltántorít. És akkor jönnek a fent sorolt kifogások. Ezért gyűjtöttem össze neked néhány ötletet, 60 másodperces mini-meditációkhoz. Nem biztos, hogy a dalai láma rábólintana és azt mondaná, hogy ennyi is elég, de nekem ezek a kis trükkök mindig bejönnek.

Hiszen a meditáció tulajdonképpen arról szól, hogy megtanulod a gondolataidat egyetlen pontba fókuszálni és – lecsendesítve a múlt és a jövő között ugráló belső fecsegőgépedet – a  figyelmedet idehozod a jelenbe. Ez nyugalmat ad és energizál: valami olyasmi érzés, mint amit a fuldokló él át, amikor végre kiemelheti a fejét a hullámok közül és levegőhöz jut. És lásd be, hatvan másodperced akkor is van, ha nagyon elfoglalt életet élsz. Íme, a mini-meditációs ötletek:

Mosogatás: ez nagyon egyszerű, de annál hasznosabb technika (és a párod is örülni fog neki, még akkor is, ha 60 másodpercnél tovább csinálod, hehe). Semmi más dolgod nincs, minthogy 100%-os figyelmet szentelj a tányérnak. Végezz igazán kiváló munkát. Csak a mosogatásra figyelj. Egyetlen folt sem maradhat a tányéron – fókuszálj! Hopp, elkalandoztak a gondolataid és rajta hagytál egy odaragadt morzsát… Ebben a 60 másodpercben életed egyetlen célja, hogy ezt az egy tányért tökéletesen elmosd. (És közben figyeld meg, milyen nehéz összpontosítani, milyen nehéz a jelen-lét.)

Séta: figyeld meg, milyen könnyű beleesni az ítélkezés csapdájába! Ahogy sétálsz a forgalmas utcán, vedd észre, hogy akaratlanul is megítéled a szembejövőket: pl. miért nem mosott hajat, miért nem tudja megfegyelmezni a gyerekét, hogy lehet ilyen ügyetlenül parkolni, stb… Vedd észre, amikor így működsz és fordíts a dolgon (legalább 60 másodpercen keresztül). Ítélkezés helyett küldj elfogadást a szembejövőknek: ne szánalmat, együttérzést vagy sajnálatot, hanem elfogadást. Minden idegszáladdal fókuszálj az elfogadásra!

Feszítés: Feszítsd meg tested minden izmát egyszerre, legalább öt másodpercen keresztül. Aztán lazítsd el mindet 25 másodpercre. Fél perc múlva ismételd meg még egyszer a folyamatot. Vedd észre, milyen rengeteg izom fut a testedben és koncentrálj rájuk, ahogy megfeszíted őket. Ez is ugyanolyan meditatív egyfókuszúság, mint amikor például csak a légzésedre figyelsz…

Ébredés: Amikor reggel felébredtél, végy három mély lélegzetet, számold is közben őket. Azután vedd számba, mi az, amit a közeledben hallasz: tovarobogó autókat, daloló madarakat az ablakod előtti fán, netán apró zajokat, ahogy a párod a reggeli teát vagy kávét készíti? Amikor a figyelmedet a jelenben hallható hangokra összpontosítod, nem tudnak elszaladni a gondolataid az előtted álló nap esetleges nyomasztó feladataival kapcsolatban…

Gyakorold az egyperces mini-meditációkat minden nap: tedd szokásoddá, hogy néha – legalább egy percre – kikapcsolod az agyad és a jelenre fókuszálsz. Figyeld meg, mennyi energiát ad ez a néhány jelentéktelennek tűnő gyakorlat is!

És gyere el a kétnapos Sikerkód tréningre december 29-30-án, hogy profin megtervezhesd a 2018-as évedet! Kattints a részletekért!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.