Fejleszd az önfegyelmed hét lépésben!

Lehet, hogy le akarsz dobni néhány kilót, vagy előléptetésre gyúrsz, netán meg akarod spórolni a bevételeid bizonyos százalékát – mindegy is, hogy mi a cél, szükséged lesz hozzá egy jó adag önfegyelemre. Meg persze motivációra és remek stratégiára ahhoz, hogy nemet tudj mondani, amikor a kísértés felüti a fejét. Összegyűjtöttem hét tippet, ami segít, hogy kellő önfegyelemmel csináld végig a terved. Már ha komolyan gondolod, hogy el is éred a kitűzött célt.

Íme a hét tipp! Hogyan fejleszd az önfegyelmed?

  1. Kezdj hétfőn! A kutatások azt mutatják, hogy akkor van legnagyobb esélyed egy új szokás vagy új napirend bevezetésében, ha a hét első napján kezded.
  2. Írd le, hogy mi okból vállalsz önfegyelmet! Amikor a célra és a cél elérése által kínált élményekre fókuszálsz, akkor segíteni tudod magad abban, hogy ne az azonnali jutalmak, hanem a hosszú távú eredmények járjanak a fejedben.
  3. Tervezd meg, hogy miként mondasz majd nemet a kísértésre! Ez egy egyszerű, ám annál hatékonyabb trükk. Például határozd el a következőt: ha valaki desszerttel kínál, azt mondom majd neki, hogy inkább gyümölcsöt kérek. Így előre kondicionálod magad a megfelelő magatartásformára.
  4. Kombináld azt, amit meg szeretnél tenni azzal, amit meg kell tenned! A Management Science című lap egyik tanulmánya mutatott rá, hogy milyen hasznos, ha egy “kellene” cselekvést (kutyasétáltatás) összekapcsolunk egy vágyott cselekvéssel (telefonon beszélgetek a barátommal). Ha azt mondom: megengedhetem magamnak az egyiket, ha megteszem a másikat, máris nagyobb kedvvel végezzük a kötelességünket.
  5. Rejtsd el a kísértés forrását! Pusztán azzal, hogy pl. a tévékészüléket egy kulccsal zárható szekrénybe tesszük, megnehezítjük a tévézés megkezdését. És a viselkedéskutatással foglalkozó pszichológusok egyértelműen kimutatták, hogy így könnyebben ellenállunk a kísértésnek.
  6. Ne csak az ébredéshez állítsd be a vekkert, hanem a lefekvéshez is! Ha már reggel beállítod a telefonodat (mondjuk 22.00-ra), este nem késed le a lefekvési időt. Sokan azzal veszítik el az akaraterejüket, hogy kialvatlanok. Ilyen állapotban nehezebben mondanak nemet a kerülendő viselkedésekre.
  7. Kérd meg a barátaidat, hogy szóljanak, ha letérsz a saját magad által kijelölt útról. Nagyon sok felmérés bizonyítja, hogy nagyobb eséllyel tartasz ki, ha kapsz néhány kedves emlékeztetőt a számodra fontos személyektől.

Találkozzunk augusztusban a kétnapos Sikerkód tréningen, vagy válaszd a négyszemközti munkát és érd el céljaidat a Sikerkód NLP-konzultációs programja segítségével!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.