Hat kérdés, ami megváltoztatja a viselkedésedet

Legyünk magunkkal őszinték: nem vagyunk mindig elégedettek azzal, ahogy viselkedünk. Van, hogy eltervezzük a nyelvtanulást, aztán mégsem gyakorlunk eleget naponta. Vagy túl későn fekszünk le, pedig senki sem kényszerít minket esténként a tévé elé. Netán az edzés marad ki, pedig ha nagyon akartuk volna, jutott volna rá idő. De mit kell tennünk ahhoz, hogy ténylegesen változzon a viselkedésünk? A változást tettekre sarkalló kérdések indítják el. Megosztom veled azt a hat kérdést, amelyet ezentúl minden nap érdemes feltenned magadnak.

1. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy konkrét célokat tűzzek ki? – sokszor már a célkitűzésnél kiskapukat hagyunk magunknak, amelyeket azután ki is használunk. Az az elhatározás, hogy mától többet fogok mozogni, nehezen értelmezhető; hiszen már az is “több mozgás”, ha eggyel többször mész le a vállalati büfébe, mint korábban. A konkrétság itt pl. azt jelenti, hogy mától 20 percet kocogok heti három alkalommal.

2. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy konkrét haladást tudjak felmutatni a céljaimmal kapcsolatban? – ugyanígy tudjuk álmunkával áltatni magunkat akkor, amikor haladunk a célunk felé. Tegyük fel, hogy nyelvvizsgázni akarsz. Ha egy órát ülsz a nyelvkönyv fölött, de közben nem vagy ott fejben, az álmunka. Ha kitöltesz egy tesztet, ellenőrzöd és utána megtanulod, amit elhibáztál, az konkrét haladás.

3. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy megtaláljam a motivációt a céljaimmal kapcsolatos munkához? – a célokat csak akkor tudjuk elérni, ha megértjük, miért fontosak nekünk. Ha megkeressük, miért lelkesítenek bennünket. Azok a célok, amelyeket pusztán akaraterőből, megértett belső indíttatás nélkül szeretnénk elérni, általában nem valósulnak meg.

4. Minden tőlem telhetőt megtettem ma, hogy boldog legyek? – ez a kérdés arra sarkall, hogy tudatosan pergesd le magad előtt az elmúlt napod “filmjét”. És észrevedd, melyek voltak azok a pillanatok, ahol a boldogság helyett a bosszankodást, a szorongást, a dühöt vagy az irigységet választottad. Végiggondolhatod, miként fogsz legközelebb másként reagálni a hasonló helyzetekre.

5. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy pozitív kapcsolatokat építsek?– a siker és a boldogság nagyrészt a kapcsolataid minőségén múlik. Látnod kell, mely helyzetekben lehettél volna kedvesebb, érdeklődőbb, nyitottabb.

6. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a maximumot hozzam ki a napomból? – ha őszinte vagy magadhoz, látni fogod, hol választhattad volna a cselekvést a passzivitás helyett; mely helyzetekben kérhetted volna, amit akarsz, ahelyett, hogy csendben dühöngsz, amiért nem kapod meg.

Ezek a kérdések tettekre sarkallnak, hiszen tudatosítják benned azokat a lehetőségeidet, ahol nagyobb felelősséget vállalhattál volna a sikereidért. A tudatosság visszaadja a gyeplőt a kezedbe. A korábbi sodródás helyett képessé válsz arra, hogy irányítsd a viselkedésedet.

Például az a kérdés, hogy minden tőlem telhetőt megtettem-e a ma a boldogságomért, sokkal inkább lépésekben és lehetőségekben gondolkodtat, mint az, hogy boldog voltam-e ma…

Viselkedj ma úgy, hogyha este felteszed magadnak ezt a hat kérdést, olyan válaszokat adhass, amelyek elégedettséggel töltenek el!

Augusztus 26-27-én kétnapos Sikerkód tréning Budapesten! Maximális önbizalmat épít céljaid eléréséhez. Nézd meg, miben segíthet neked a tréning!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.