A hat motiváció-gyilkos

Ahhoz, hogy bármi számottevőt elérj az életben, motivációra feltétlenül szükséged lesz. Ha megvan a megfelelő belső hajtóerőd, képes leszel  a céljaidra fókuszálni és át tudod küzdeni magad azokon az akadályokon, amelyek az utazás során várnak rád. Éppen ezért fontos, hogy elkerüld a következő hat motiváció-gyilkost.

Mi az a hat dolog, amitől óvakodnod kell, ha el akarod érni a céljaidat?

  1. Negatív hírek

Nap mint nap ki vagyunk téve a hírek áradatának. Húsz év televíziós szerkesztői munka során nap mint nap végig kellett olvasnom minden hírt, túlnyomórészt negatívakat. Ez utóbbiak hihetetlenül lehangoltak. Gondolj csak bele: ha például folyton arról olvasol, milyen negatív hatások érvényesülhetnek a gazdaságban, lehet, hogy nem vágsz bele álmaid vállalkozásába. Ha meg akarod tartani a lelkesedésedet, válogasd meg a híreket, amelyeket beengedsz a fejedbe. A pozitív hírek motiválnak – keresd ezeket.

  1. Negatív emberek

Ezek azok a személyiségek, akiknek a rosszkedv és a kétkedés az alapbeállítódásuk. Lekicsinylik az eredményeidet, megbántanak, kinevetnek és minden rendelkezésükre álló módszerrel szabotálják az előbbre jutásodat. Legbelül persze nem veled van bajuk, hanem saját magukkal. És leginkább azért nem akarják, hogy elérd a célodat, mert akkor még jobban fájna nekik a saját sikertelenségük. Óvakodj az ilyen emberektől – kerüld el őket minél messzebbre.

  1. Tétlenség

A célodhoz vezető úton végig kell menned. Nem tudod felálmodni magad a csúcsra, cselekedned kell. Minél tovább halogatod az első lépést, annál valószínűbb, hogy elveszted az ambíciódat, amelyet a cél kitűzésekor éreztél. Így aztán akkor teszel magaddal a legjobbat, ha rögtön a célkitűzés után akcióba lendülsz és megteszel egy konkrét lépést. Nem kell, hogy ez nagy és fárasztó dolog legyen – ez inkább arról szól, hogy átütöd a passzivitás falát és belevágsz a munkába.

  1. Túlterhelés

Azok is hibát követnek el, akik túl keményen nyomják a gázt és kiégnek már azelőtt, hogy elérnék a céljukat. Nem az a lényeg, hogy napi huszonnégy órában fáradozz az eredményekért: sokkal inkább az, hogy nap mint nap következetesen megtegyél értük valamit, ami konkrét és mérhető. Ha túlhajtod magad és elveszíted a lendületed, nem jutsz el A-ból B-be. Néha bizony pihenned és töltődnöd kell azért, hogy másnap újult lendülettel újrakezdhesd a munkát.

  1. Rágódás a múlton

Mindenkinek vannak kellemetlen emlékei, múltbéli kudarcai és sikertelen próbálkozásai. Azok, akik újra meg újra előveszik a sérelmeiket, aláássák az önbizalmukat. Elveszítik a lelkesedésüket és sokszor még addig sem jutnak el, hogy célokat tűzzenek ki. Tudd, hogy ezek a kudarcok fontos tanulási lehetőségeket jelentettek számodra. Fókuszálj inkább a megtanult leckékre ahelyett, hogy az általuk okozott fájdalomra összpontosítanál.

  1. Irigység

Az összehasonlítgatás az egyik legerősebb motiváció-gyilkos. Ugyanis nagyon ritkán jössz ki egyenlőre. Az eredmény leginkább “jobb mint”, vagy “rosszabb mint” lesz. Ha elkezded mások sikereit irigyelni (hogy mennyivel szebb a házuk, az autójuk, mennyivel drágább a telefonjuk, mennyivel jobb helyen nyaraltak) azzal csökkenhet az önbecsülésed és elkedvetlenedhetsz. Inkább meríts erőt abból, amit ők már összehoztak. Mondd magadnak azt: ha nekik sikerült, az csak azt bizonyítja, hogy én is képes vagyok rá.

Már kapható a könyvem a Libri és a Líra hálózatában! A címe: Itt a te időd! A könyv egy gyakorlatias önfejlesztő programon visz végig, ami abban segít téged, hogy képessé válj jelenlegi önmagad meghaladására. A könyv CD-mellékletet is tartalmaz, két sikerre hangoló, vezetett meditációval.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.