Hét turbótipp alacsony önbecsülés ellen

A kutatók szerint egy átlagos társadalomban az emberek kétharmada alacsony önbecsüléssel küzd és ez a sikertelenségük legfontosabb oka. Ahogyan mesterem, Jack Canfield mondja: a siker csupán a magas önbecsülés mellékterméke! Összegyűjtöttem hét tippet, amely mind az önbecsülésed növelését segíti. Figyeld meg, hány pontban ismersz magadra és változtass!

  1. Gyűjts dicséreteket – saját magadtól! Vállald, hogy egy hónapon keresztül minden nap felírsz egy cetlire valamit, amit szeretsz magadban, és bedobod a dicséret-dobozodba. (Használhatsz erre a célra egy szép befőttes üveget is, például.) Hogy miket írhatsz a cetlikre? Akár azt, hogy mennyire büszke vagy arra, hogy jó stílusban írsz; vagy azt, hogy mennyire szereted a szemed színét, bármit, ami pozitív és valóban fontos neked. A hónap végén aztán előveheted a cetliket és végigolvashatod őket. Közben figyeld meg, mindez mennyire feldob majd!
  2. Kezdj el a mostban élni! Az alacsony önbecsülés sokszor arról szól, hogy túl nagy hangsúlyt fektetünk azokra a dolgokra, amelyeken nem tudunk változtatni, vagy azokra, amelyekről nem is tudjuk, hogy akár a távoli jövőben bekövetkeznek-e. Pl: Nem vagyok elég tehetséges… Ebbe én biztosan belebukom… stb. Ahelyett, hogy a múltbéli eseményeken rágódnál, vagy a jövőbeli félelmeidből rendeznél félelmetes fantáziaképeket, inkább élj a jelenben.
  3. Vezess érzelem-naplót! Amikor leírod a negatív, olykor felkavaró érzéseidet, akkor könnyebben meg tudsz birkózni velük. A szorongás elleni legjobb módszer, ha kiengeded a gőzt és egyszerűen szavakba öntöd mindazt, ami benned dúl. Ez amolyan érzelmi szelepként működik: ha megvagy az írással, tedd el a naplót és elő se vedd mindaddig, amíg újra szükségét nem érzed az írásnak.
  4. Tudatosítsd magadban a negativitásodat! Amikor azon kapod magad, hogy negatív gondolati spirálba kerültél, egyszerűen mondd ki magadban, hogy: “Hoppá! Csupa kellemetlen gondolatnak engedtem teret!” És egyszerűen keress olyan gondolatokat (emlékeket, motiváló célokat, stb.) amelyek jobb érzésekkel töltenek el.
  5. Beszélgess el – saját magaddal! Ahelyett, hogy hagynád elszabadulni a belső fecsegőgépedet, tégy fel magadnak néhány kérdést. Például: “Miért kerültem ilyen rossz hangulatba?” “Mit tehetnék azért, hogy jobb kedvem legyen?” Ha valamelyik barátom lenne az én helyemben, sajnálgatnám őt, vagy úgy érezném, hogy meg tudja oldani a helyzetet?”
  6. Ne ítéld meg magad – de másokat se! Az alacsony önbecsülés egyik első jele, ha elkezdesz mindent és mindenkit kritizálni. Kezdj el tudatosan elfogadóbbá válni a téged körülvevő helyzetekkel és emberekkel. Ugyanígy válj elfogadóbbá magaddal is. Ne hívd magad kövér disznónak, lúzernek, vén hülyének, stb – bármilyen vonzónak tűnik is olykor a lehetőség.
  7. Válj életed aktív részesévé! Az alacsony önbecsülésű ember sokszor onnan ismerszik meg, hogy minden kockázatot kerül és élete alakítója helyett élete elszenvedőjeként tengeti a napjait. (Nem beszélget, nem barátkozik, nem kér, nem próbálja ki az élet adta lehetőségeket.) Az élet általában azokat jutalmazza, akik a józan ész határain belül vállalják a kockázatot és cselekszenek. Kipróbálják magukat, és nem a közönség sorai közül nézik, hanem lent a pályán játsszák az élet nevű játékot.

A kétnapos Sikerkód tréning legfontosabb ígérete, hogy emeli a résztvevők önbecsülését és növeli az önbizalmát. Gyere el és töltődj fel te is! Olvasd el, mit adhat neked az október 14-15-i tanfolyam.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.