Négy ötlet stressz ellen

Izgalmas címet adott cikkének egy személyiségfejlesztéssel foglalkozó online magazin a közelmúltban. Felkeltette a figyelmemet. Így hangzik: hogyan tudja 60 másodperc és egyetlen szó csökkenteni a stressz szintedet?

A cikk arról szól, hogy az agykutatók szerint, ha negatív kifejezéseket zúdítanak ránk, azok olyan vegyületeket szabadítanak fel az agyunkban, amelyek stresszt okoznak. Ha valaki ránk önti a dühét, az agyunk lezárja a logika és az érvelés központjait. Mintha aggodalomra volnánk huzalozva.

A helyzet talán még ennél is sötétebb, fejtegeti a cikk: mint a horrorfilmben, amikor a bébiszitter rádöbben, hogy a gyilkos, aki felhívta, valójában a lakáson belülről telefonál. A legártalmasabb szavak és kifejezések sokszor a sajátjaink: mi magunk mondjuk őket saját magunknak…

Mark Robert Waldman könyvet írt minderről.  Ő azt állítja, hogy az önbecsülés nem más, mint egy örökké zajló dialógus az elmédben. Ha pozitív az összhatása, magas az önbecsülésed. Ha összességében negatív, akkor alacsony.

Mindehhez Waldman hozzáteszi, hogy nagyon kevesen tudatosítják magukban a belső dialógust – pedig a belső fecsegőgép szinte állandóan működik az agy frontális lebenyében. Legtöbben – árulja még el – nem is tudunk megnyugodni. Így aztán négyféle megoldást javasol, amely megszabadít a stressztől és segít a relaxációban.

1.Helyben futhatunk 60 másodpercig. Waldman íróasztala mellett felállított egy futópadot, amelyet rendszeresen használ, ha lazítani akar.

2.Becsukhatjuk a szemünket és nagyon lassan elvégezhetünk egy teljes fejkörzést. Akkor csináljuk jól a lehunyt szemű gyakorlatot, ha a 360 fokos, függőleges művelet egy teljes percig tart.

3.Ásíthatunk 10-szer egymás után – még akkor is, ha épp nem érezzük szükségét. Az első néhány hamis ásítás után rendre megérkeznek az igaziak is.

4.Nagyon lassan – ujjunk hegyével – végigsimíthatjuk a kézfejünket vagy a karunkat.

Mindegyik gyakorlat abban segít, hogy csökkentse az aktivitást agyad azon részében, amely negatív érzelmeket generál. A magyarázat: ezek a tevékenységek elterelik a figyelmedet azokról a gondolatokról és szavakról, amelyek elmédben zajonganak és arra fókuszálnak, ami az adott pillanatban a testeddel/testedben történik.

Amint kizárod a pesszimista hangokat, és megnyugszol, eljön a pozitivitás ideje. Waldman szerint segítségül kell hívnod intuíciódat, hogy felfedezd belső értékeidet. Tedd fel magadnak a kérdést: mi a legbensőbb, legfontosabb érték az életemben? Írd le az első szót, ami eszedbe jut. Ilyesmik lehetnek: harmónia, belső béke, stb. Ezután minden áldott nap reggelén egy percen keresztül fókuszálnod kell erre a célra. Waldman diákjai ezt a gyakorlatot (ellazulás, fókuszálás) tíz napon át elvégezték reggelente. Ennek eredményeként kilenc hónapig alacsonyabb volt a stressz szintjük, mint korábban. PRÓBÁLD KI TE IS! (forrás: Fast Company)

Ha kíváncsi vagy, hogyan hangolhatod sikerre az elméd, gyere el a Sikerkód legközelebbi tanfolyamára. Maximális önbizalmat építünk, hogy megvalósíthasd legfontosabb céljaidat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.